.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد مردم گيلان از قطعي مكرر برق

جمعي از مردم استان گيلان از قطع مکرر برق آنهم در اوج گرماي اواخر فصل بهار انتقاد کردند.

آنان از قطع بي رويه و بدون برنامه برق انهم در ساعات اوج گرما و به مدت طولاني گلايه کردند.
به گفته آنان ، شرکت برق گيلان تاکنون برنامه هاي قطع برق را در استان اعلام نکرده که مردم براساس آن برنامه ريزي کنند و تعداد روزها و ساعات قطع برق در يک کوچه و منطقه بايد متعادل باشد تا مردم اذيت نشوند اين درحالي است که گاهي اين خاموش ها به بيش از پنج ساعت در روز انهم در ساعات اوج گرما مي رسد.
علي زارع يکي از شهروندان شهر رشت در تماس با گفت : روز سه شنبه هفته جاري از ساعت دو و نيم تا هشت شب که ساعت اوج گرما است برق قطع شد با شماره 121 اداره برق تماس گرفتم اما اقدامي از سوي انان صورت نگرفت .
وي افزود: در هفته جاري اين سومين روز است که برق منطقه قطع مي شود ،اگر هفته ي يک روز و روزي يکساعت قطعي برق بما برسد خوب است و مي توان برنامه ريزي کرد اما قطع بي رويه و طولاني برق زندگي ما را دچار مشکل کرده است .
رعنا سعيدي نيز در تماس با ايرنا گفت : قطع برق به مدت طولاني موجب خراب شدن مواد غذايي داخل يخجال مي شود.
وي افزود: از سوي ديگر قطع برق در اوج گرما و بازيهاي فوتبال موجب عصبي شدن افراد خانواده و درگيري مي شود .
بنظر مي رسد آغاز بازيهاي جام جهاني در افريقا ، علاقه وافر مردم گيلان به فوتبال و آغاز اين بازيها در ساعت 16 هر روز موجب بالا رفتن ميزان مصرف برق علاوه بر وسايل سرمايشي شهروندان در استان گيلان شده است .
رييس روابط عمومي شرکت توزيع برق گيلان گفت : اين حق مردم است که در زمان گرماي هوا از وسايل سرمايشي استفاده کنند اما استفاده بي رويه يک بار اضافي روي شبکه برق استان است و زماني که اين شبکه نتواند اين بار اضافي را تحمل کند به صورت خودکار برق قطع مي شود.
" حميدرضا حکمت " افزود: قطع زياد برق در برخي مناطق شهر رشت به دليل بالا بودن تعداد مشترکين آن مسير و بالا بودن ميزان مصرف است و شبکه به صورت خودکار قطع مي شود.
وي اظهارداشت : در شرکت مخابرات سيستم هاي مخابراتي از راه دور کنترل مي شود اما در سيستم هاي برقي اين اقدام به صورت دستي صورت مي گيرد لذا شهروندان با اعلام قطع برق منطقه خود بايد مدت زماني تحمل کنند تا ماموران شرکت برق نسبت به وصل کردن آنها به شبکه برق اقدام کنند و از اشغال کردن تلفن تماس 121 خودداري کنند چون هر تماس تکراري موجب اختلال در کار و دير رسيدگي به قطعي برق شهروندان بعدي مي شود.
وي ادامه داد: شهروندان با يکبار تماس گرفتن با اداره برق و اطلاع دادن قطعي برق ،بايد دستگاههاي پر مصرف خود را خاموش و منتظر وصل شدن برق منطقه و يا منزل خود به شکه باشند.
وي گفت : اگرچه گرماي خرداد امسال برابر با گرماي پايان تيرماه سال گذشته است بنابراين ميزان مصرف برق استان در خرداد امسال 25 درصد افزايش يافته است .
وي يادآورشد: در تيرماه سال گذشته 678 مگا وات برق در استان مصرف شده و اين ميزان در خرداد امسال به 847 مگاوات تاکنون رسيده است .
وي گفت : 980 هزار مشترک برق در استان گيلان وجود دارد که از اين تعداد 780 هزار مشترک خانگي هستند يعني بيش از 50 درصد که بيشترين مصرف برق استان را دارند.
وي اضافه کرد: يک هزار و 850 مگاوات برق در استان گيلان توليد مي شود که يک هزار و 100 مگاوات آن در استان مصرف و 700 مگاوات اضافه بر توليد است که در کلان قضيه استان مشکل ندارد اما در ريز مصرف برق با مشکل روبرو هستيم .
وي گفت : رشد سريع ساخت و ساز ها به دليل رشد جمعيت ، رشد مصرف برق در استان و استفاده از بيش از يکدستگاه وسيله سرمايشي در هر واحد مسکوني موجب بالا رفتن بار مصرف و وارد آمدن فشار به شبکه شده لذا شاهد قطعي برق در استان هستيم .
وي اظهارداشت : منابع مالي شرکت برق با توجه به رشد جمعيت محدود و دير دريافت مي شود لذا اصلاح شبکه برق استان زمانبر و مستلزم هزينه است .
وي ادامه داد: در سال جاري برنامه نوبت قطع برق نداريم چون نيازي به قطع برق نيست اما به دليل وارد شدن بار اضافي به شبکه برق و مصرف بالاي استان شاهد فيوز سوزي ، کابل سوزي و قطع خودکار سيستم برق استان هستيم .
وي گفت : بنابراين مردم استان بايد با تحمل کردن و پرداخت بموقع بدهيهاي خود به شرکت برق نسبت به اصلاح شبکه موجود در استان ،اين شرکت را کمک کنند.
وي اضافه کرد: مشترکين استان 160 ميليارد ريال به شرکت برق بدهکار هستند اگر مطالبات را بموقع به اين شرکت پرداخت کنند کار اصلاح و متعادل کردن شبکه با سرعت بيشتر و بوقع انجام مي شود.
وي از مردم استان گيلان خواست از روشن کردن لوازم پر مصرف غيرضروري برق مانند جاروبرقي ، لباسشويي ، کتري برقي و غيره در ساعات اوج مصرف خودداري کرده و آن را به ساعت 22شب موکول کنند تا با مشکل قطعي برق روبرو نشوند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.